“ KRUIP IN DE HUID VAN JE KLANTEN 
  EN LEER HUN KLEED- EN KOOPGEDRAG KENNEN ” 
Home   |  Vrouw   |  Zo werkt het  

 Kijk voor actuele 
 modetrends op

Zo werkt Ken je klant


Ieder mens is uniek. Maar geldt dat ook voor de manier waarop men zich kleedt?
Elke drie jaar brengen modemarketing consultant Max Dekker en marktonderzoekbureau GfK Panel Services de stijlvoorkeuren van de Nederlandse damesmodemarkt in beeld. Uit het laatste onderzoek (voorjaar 2013) koment zes herkenbare stijlgroepen zijn waar iedereen in past. Iedere groep met een eigen stijl-, waarde en winkelvoorkeur; van de meer jonge stijlgroep Trendy, die online en offline op zoek is naar dé sexy fashion must haves van dit moment tot aan de oudere stijlgroep Klassiek, die service georiënteerd is en shopt bij zelfstandige kledingwinkels.
 

Herken je klant
Wie de stijlgroep van zijn klant (her)kent, weet ook meteen een stuk meer over haar kleed- en koopgedrag. Die kennis is van belang voor het samenstellen van collecties, de presentatie in de winkel, het geven van verkoopadvies maar ook voor de marketing en communicatie.
Om succesvol te kunnen zijn als ondernemer, moet de winkel matchen met de behoeften van de (beoogde) klant. 'Ken je Klant In de Mode' helpt inzicht te krijgen in de kledingstijlen, -waarden en winkelgewoonten van de vrouwelijke consument en kan als basis gebruikt worden voor een doorvertaling in product-, communicatie- en winkelconcepten.


Achtergrond informatie
  • Lees hier meer over de methodiek van het onderzoek en de vragen die vrouwen kregen over hun modestijl (zie Opzet onderzoek). 
  • Bekijk de 6 stijlgroepen en de belangrijkste kaders die een stijlgroep bepalen (zie Stijlgroepen).
  • Lees alles over de stijldefinities, de kenmerken die iemands een modestijl bepalen zie Stijldefinitie)
 
Klassiek Verzorgd Feminine Comfort Ongecompliceerd Trendy
  E-mail deze pagina  |    Print
Naar boven