“ KRUIP IN DE HUID VAN JE KLANTEN 
  EN LEER HUN KLEED- EN KOOPGEDRAG KENNEN ” 
Home   |  Man   |  Zo werkt het  

 Kijk voor actuele 
 modetrends op

Zo werkt het


Wie het winkelend publiek observeert ziet allemaal unieke mensen, maar hun stijl van kleden is vaak een stuk minder uniek. Sterker nog, je zult een hoop dezelfde types voorbij zien komen. En dat kan kloppen, want uit onderzoek naar modestijlen van mannen blijkt dat de Nederlandse man is in te delen in één van de zes stijlgroepen.


Onderzoek
Net als in 2007 en 2010 hebben marktonderzoekbureau GfK Panel Services en modemarketing consultant Max Dekker, de stijlvoorkeuren van de Nederlandse herenmodemarkt onderzocht. Uit dit onderzoek blijkt dat er zes herkenbare stijlgroepen zijn waar iedere man in past. Iedere groep heeft haar de eigen stijl-, waarde en winkelvoorkeur; van de meer jonge mannen in de stijlgroepen Trendy en Street, die echt nadenken over wat ze aantrekken, tot de oudere mannen in de stijlgroep Comfort, die totaal geen interesse hebben in mode, en zakenmannen in de stijlgroep Klassiek, die altijd heel goed voor de dag wil komen.


Herken je klant
Wie de stijlgroep van zijn klant (her)kent, weet ook meteen een stuk meer over zijn kleed- en koopgedrag. Die kennis is van belang voor het samenstellen van collecties, de presentatie in de winkel, het geven van verkoopadvies maar ook voor de marketing en communicatie.
Om als ondernemer optiemaal rendement te halen, moet de winkel perfect afgestemd zijn op de behoeften van de (beoogde) klant. Ken je Klant In de Mode helpt inzicht te krijgen in de kledingstijlen, -waarden en winkelgewoonten van de mannelijke consument en kan als basis gebruikt worden voor een doorvertaling in product-, communicatie- en winkelconcepten.
 

Achtergrond informatie
  • Lees hier meer over de methodiek van het onderzoek en de vragen die manne kregen over hun modestijl (zie Opzet onderzoek). 
  • Bekijk de 6 stijlgroepen en de belangrijkste kaders die een stijlgroep bepalen (zie Stijlgroepen) en de stijlfamilies waar ze toe behoren..
  • Lees alles over de stijldefinities, de kenmerken die iemands een modestijl bepalen zie Stijldefinitie)

  E-mail deze pagina  |    Print
Naar boven